CEL OGÓLNY PROJEKTU:
Celem operacji jest promocja owocowego dziedzictwa kulinarnego obszarów partnerskich LSR poprzez organizację działań edukacyjnych na rzecz sadowników, przedstawicieli LGD oraz przedstawicieli podmiotów gastronomicznych, wydanie publikacji oraz realizację kampanii promocyjnych.
CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
- podkreślenia tradycji sadowniczych regionu i wzmocnienie promocyjne tego atutu obszaru partnerskich LGD,
- promocji dziedzictwa kulturowego,
- wzrost zainteresowania lokalnych społeczności potrawami wykonanymi na bazie regionalnych owoców,
ZAKRES PROJEKTU:
Zadanie 1 – Marketingowe wsparcie sadownictwa i gastronomii.
1) Szkolenie dla sadowników i przedstawicieli branży gastronomicznej;
2) Indywidualne doradztwo w zakresie różnicowania źródeł dochodu;
3) Wyjazd studyjny WARKA - Szlak Jabłkowy w największym sadzie Europy;
4) Organizacja seminarium sadowniczego.
Zadanie 2 - Kulinarne wieczory tematyczne.
W ramach zadania restauracje, które zgłoszą się do projektu, zorganizują spotkanie tematyczne dotyczące potraw przygotowanych na bazie owoców pochodzących od lokalnych dostawców.
Zadanie 3 - Publikacja - wydanie przewodnika kulinarnego.
Potrawy wybrane podczas wieczorów kulinarnych zostaną umieszczone w przygotowanej wspólnie książce kucharskiej.
Książka będzie zawierać opis obszaru wszystkich partnerów projektu współpracy ze szczególnym uwzględnieniem dziedzictwa kulinarnego i związku sadownictwa z regionem.
Zadanie 4 - Wsparcie promocyjne projektu.
1) Opracowanie loga projektu i księgi wizualizacji, a także zakup gadżetów promocyjnych związanych z owocami, kulinariami i promocją sadownictwa. Dodatkowo wykonane zostaną tablice promujące projekt.
2) Wydanie albumu promującego walory sadownicze Czarnkowsko-Trzcianeckiej LGD.
3) Konkurs fotograficzny (koszt wydruku prac, koszt nagród) zorganizowany przez LGD Trakt Piastów.
4) Konferencja podsumowująca i promująca efekty projektu.
POZOSTAŁE INFORMACJE:
Okres realizacji: styczeń 2022 – grudzień 2022
Podmioty zaangażowane:
Koordynująca LGD - Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Krajna nad Notecią
Partner nr 2 - Czarnkowsko-Trzcianecka Lokalna Grupa Działania
Partner nr 3 - Lokalna Grupa Działania „Trakt Piastów”
Grupa docelowa:
- Przedstawiciele gospodarstw sadowniczych lub rolnicy plantatorzy uprawiający owoce miękkie,
- Przedstawiciele branży gastronomicznej,
Łączny budżet projektu: 317.762,67 zł
Budżet LGD Krajna nad Notecią: 98.612,39 zł